Skip to content Skip to footer

1.Toepasselijkheid

1.1 – Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle door Sayna Skin And Beauty, gevestigd te (3051 GL) Kleiweg 101a, Rotterdam (hierna: “Sayna Skin And Beauty ”, uitgebrachte aanbiedingen, verrichte en ingeplande behandelingen en verkochte producten, met expliciete uitsluiting van alle andere algemene voorwaarden.
1.2 – Indien een of meerdere bepalingen uit deze algemene voorwaarden onverbindend zijn, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht. Sayna Skin And Beauty are zal alsdan de betreffende bepaling(en) vervangen door bepalingen die zoveel mogelijk met de strekking van de onverbindende bepalingen overeenkomen.
1.3 – De algemene voorwaarden zijn voor het aangaan van de overeenkomst aan De klant/deelnemer ter hand gesteld. De algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op opvolgende aanbiedingen, behandelingen en/of transacties met De klant/deelnemer. De algemene voorwaarden kunnen te allen tijde worden opgevraagd bij Sayna Skin And Beauty.
1.4 – Onder Klant wordt verstaan: de partij waarmee Sayna Skin And Beauty een overeenkomst aangaat, dan wel de partij waaraan Sayna Skin And Beauty een aanbieding doet.

2. Verplichtingen Sayna Skin And Beauty

2.1- Sayna Skin And Beauty zal haar werkzaamheden naar haar beste vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.

3. Verplichtingen Klant

3.1 – De klant/deelnemer dient Sayna Skin And Beauty tijdig te informeren over alle informatie die redelijkerwijs van belang kan zijn voor een goede uitvoering van de behandeling en een goed advies omtrent de producten.
3.2 – De klant/deelnemer dient zich behoorlijk te gedragen en een goede persoonlijke hygiëne in acht te nemen.
4.3 – Indien De klant/deelnemer zich niet houdt aan hetgeen onder b) van dit artikel is opgenomen, heeft Sayna Skin And Beauty het recht de behandeling te staken. De klant/deelnemer is alsdan verplicht de behandeling volledig te betalen. d) De door de deelnemers betaalde bedragen als aanbetaling voor de inschrijving van de workshops of seminars worden op geen enkele manier terugbetaald. Maar in gerechtvaardigde omstandigheden kan de deelnemer dit bedrag gebruiken als inschrijfgeld voor de volgende cursus van de workshop of het seminar.

4. Prijzen en betaling

4.1 – Sayna Skin And Beauty vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten in haar salon en op haar website (www.saynaskinandbeauty.nl).
4.2 – Alle prijzen zijn weergegeven in Euro’s en inclusief BTW.
4.3 – Aanbiedingen gelden gedurende de aangegeven looptijd en zolang de voorraad strekt.
4.4 – Betalingen dienen direct na afloop van de behandeling en/of bij verkoop van het product te worden gedaan, behoudens andersluidende afspraken.

5. Annulering

5.1 – Indien een klant een behandeling wenst te annuleren, meldt De klant/deelnemer dit zo spoedig mogelijk. De klant/deelnemer is gerechtigd de behandeling tot 24 uur van tevoren kosteloos te annuleren. Indien De klant/deelnemer de behandeling minder dan 24 uur voor aanvang van de behandeling wenst te annuleren, is De klant/deelnemer de volledige prijs van de behandeling verschuldigd.

6. Zorgverzekering

6.1 – Indien een Klant in aanmerking komt voor een vergoeding door zijn of haar zorgverzekering, dient De klant/deelnemer de behandeling en/of de producten zelf te betalen aan Sayna Skin And Beauty. De klant/deelnemer dient zelf zorg te dragen voor de afhandeling met zijn of haar zorgverzekering.
6.2 – Sayna Skin And Beauty is niet verantwoordelijk voor het afhandelen van de declaratie van de betreffende zorgverzekeraar.

7. Geheimhouding en persoonsgegevens

7.1 – Sayna Skin And Beauty zal alle informatie betreffende De klant/deelnemer die zij verkrijgt bij de uitvoering van diensten, vertrouwelijk behandelen en deze informatie niet aan derden verstrekken, behoudens voor zover Sayna Skin And Beauty ingevolge een wettelijk voorschrift hiertoe verplicht is.
7.2 – Sayna Skin And Beauty kan de informatie over De klant/deelnemer die benodigd is voor het uitoefenen van haar werkzaamheden opnemen in een klantenbestand.
7.3 – Sayna Skin And Beauty zal in dat kader de verplichtingen die op haar rusten in het kader van de Wet Bescherming Persoonsgegevens in acht nemen, hetgeen inhoudt dat Sayna Skin And Beauty de gegevens De klant/deelnemer juist, nauwkeurig, toereikend en ter zake dienend gelet op de gestelde doeleinden zal behandelen en deze gegevens voor geen ander doel gebruiken dan in het kader van de weergegeven werkzaamheden.

8.Aansprakelijkheid

8.1 – Sayna Skin And Beauty is niet aansprakelijk voor schade ontstaan doordat De klant/deelnemer onjuiste en/of onvolledige informatie over lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden, etc. aan Sayna Skin And Beauty heeft verstrekt.
8.2 – Sayna Skin And Beauty is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal en/of beschadiging van persoonlijke eigendommen van De klant/deelnemer.

Als je tijdens je studie bezwaar hebt tegen de onderwijsvorm of andere zaken, moet je de academiedirecteur hiervan schriftelijk via brief of e-mail op de hoogte stellen, zodat dit zo snel mogelijk kan worden afgehandeld. Als de cursus bijna afgelopen is, kunt u tot twee weken na afloop van de cursus uw klacht op de volgende manier opvolgen.

9.Klachten

Hebt u een klacht, dan kunt u een beroep doen op onze interne klachtenafhandeling. Klachten dienen binnen 2 weken, na de dag waarop de cursus/opleiding/workshop is beëindigd, te worden ingediend.

Als eerste gaat Sayna Skin & Beauty zelf de klacht proberen op te lossen. Deze procedure verloopt als volgt:
Stuur een e-mail naar info@saynaskinandbeauty.nl met hierin de volgende informatie:

  • Persoonlijke gegevens
  • Naam, voornaam
  • Telefoonnummer
  • Naam van de cursus of opleiding/docent
  • Startdatum van de cursus of opleiding
  • Omschrijving van de klacht

Uitgangspunt is dat de behandeling van de klacht binnen 14 werkdagen gemotiveerd en schriftelijk wordt afgewikkeld. Is er echter meer tijd nodig voor het onderzoeken van de klacht, dan word je hierover zo vroeg mogelijk, schriftelijk van op de hoogte gesteld, met vermelding van reden en de vermoedelijke termijn waarbinnen de klacht wel wordt afgerond. Sayna skin and beauty College Opleidingen zal alle relevante informatie m.b.t. Klachten in haar klachtendossier voor een periode van twee jaar bewaren. De verantwoordelijke voor het afhandelen van de klachten is Dhr. Lou van Leeuwen.
Als dit niet lukt, Dan dient u zich te wenden tot de onafhankelijke derde ingeschakeld Geschillencommissie. De uitspraak van de Geschillencommissie bindend is.

De Geschillencommissie
Postbus 90600
2509 LP, Den Haag
www.degeschillencommissie.nl
070 3105310

10. Toepasselijk recht en bevoegde rechter

a) Op alle rechten, verplichtingen, aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten waarop deze voorwaarden van toepassing zijn, alsmede op deze algemene voorwaarden, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
b) Alle geschillen tussen partijen zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de daartoe bevoegde rechter.

 

Sayna Skin & Beauty College

Algemene voorwarden onderwijs voor zelfstandigen en ondernemingen in Nederland

11.Definities

  1. Opleiding: Een gestructureerd programma van theoretische en praktische lessen met als doel om kennis, vaardigheden en competenties van de student te ontwikkelen in een specifiek vakgebied.
  2. Workshop: Een korte, praktische trainingssessie(een of twee dagen)  waarin studenten intensief werken aan het ontwikkelen van specifieke vaardigheden of kennis binnen een bepaald onderwerp.
  3. Student: Een persoon die officieel is ingeschreven bij Sayna College en deelneemt aan een opleiding, workshop of cursus, met als doel om nieuwe vaardigheden, kennis en competenties te verwerven.
  4. Sayna College: Een onderwijsinstelling die opleidingen en workshops aanbiedt op verschillende niveaus en vakgebieden, met als doel om studenten op te leiden en hen te voorzien van de nodige kennis en vaardigheden voor hun persoonlijke en professionele ontwikkeling.

12.Toepasbaarheid van de Voorwaarden

  1. Algemene geldigheid: Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle opleidingen, workshops en cursussen die worden aangeboden door Sayna College, evenals op alle studenten die deelnemen aan het onderwijsprogramma van de instelling.
  2. Inschrijving: Door zich in te schrijven voor een opleiding, workshop of cursus bij Sayna College, gaat de student akkoord met deze algemene voorwaarden. Deze voorwaarden zijn bindend vanaf het moment van inschrijving en blijven van kracht gedurende de gehele duur van de opleiding of workshop.
  3. Aanpassing van voorwaarden: Sayna College behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden op elk moment te wijzigen. Eventuele wijzigingen worden tijdig gecommuniceerd aan de studenten. Het is de verantwoordelijkheid van de student om op de hoogte te blijven van eventuele wijzigingen.
  4. Toepassingsgebied: Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aspecten van de samenwerking tussen Sayna College en de student, inclusief maar niet beperkt tot deelname aan lessen, examens, workshops, en andere gerelateerde activiteiten georganiseerd door de instelling.
  5. Acceptatie van voorwaarden: Deelname aan een opleiding of workshop impliceert de acceptatie van de algemene voorwaarden door de student. Indien de student niet akkoord gaat met de voorwaarden, is deelname aan de activiteiten van Sayna College niet mogelijk.

13.Inschrijving of Deelname

  1. Inschrijving: Studenten kunnen zich inschrijven voor opleidingen, workshops en cursussen bij Sayna College door het invullen en indienen van het officiële inschrijvingsformulier. De inschrijving is pas compleet en geldig na de bevestiging door Sayna College en de betaling van de vereiste inschrijfkosten, indien van toepassing.
  2. Deelname: Na een succesvolle inschrijving is de student gerechtigd om deel te nemen aan de geselecteerde opleiding, workshop of cursus. Deelname is onderworpen aan de naleving van de algemene voorwaarden, inclusief aanwezigheid, betaling van cursusgelden en andere vereisten zoals vastgesteld door Sayna College.
  3. Voorwaarden voor deelname:
    • Alleen studenten die volledig zijn ingeschreven en aan alle administratieve en financiële verplichtingen hebben voldaan, mogen deelnemen aan de lessen en activiteiten van Sayna College.
    • Deelname aan praktijklessen of workshops waarvoor modellen vereist zijn, is alleen toegestaan als de student tijdig zijn/haar aanwezigheid bevestigt en eventuele afwezigheid minimaal twee dagen van tevoren meldt.
  4. Annulering of wijziging van inschrijving: Annulering van een inschrijving of wijziging van de deelnamevoorwaarden moet schriftelijk worden ingediend bij Sayna College. Afhankelijk van het tijdstip van annulering kunnen er annuleringskosten in rekening worden gebracht.
  5. Indien de ingeschreven persoon fysiek of online aan een van de lessen of cursussen heeft deelgenomen, of gebruik heeft gemaakt van de onderwijsfaciliteiten van de academie, wordt dit beschouwd als het begin van deelname aan de cursus en wordt er geen geld terugbetaald.
  6. Beëindiging van deelname: Sayna College behoudt zich het recht voor om de deelname van een student te beëindigen bij herhaaldelijke overtreding van de voorwaarden, zoals ongeoorloofde afwezigheid of het niet voldoen aan financiële verplichtingen.

14. Deelname- en Modelverplichting:

  1. Modelverplichting tijdens lessen:
    Studenten zijn verplicht om tijdens de lessen als model voor hun klasgenoten te fungeren, vooral bij opleidingen zoals die voor schoonheidsspecialisten. Dit is een essentieel onderdeel van de praktische training en ontwikkeling van vaardigheden.
  2. Verantwoordelijkheid van de student:
    Studenten moeten zich bewust zijn van deze verantwoordelijkheid en bereid zijn om zowel actief deel te nemen als als model beschikbaar te zijn gedurende de lessen.
  3. Regeling van modellen voor externe examens:Voor externe examens zijn studenten zelf verantwoordelijk voor het regelen van een model. Sayna College draagt hiervoor geen verantwoordelijkheid en biedt geen ondersteuning in het vinden van een model.

15.Annulering en Verplaatsing

Als de student handelt in de uitoefening van een bedrijf of beroep, wordt artikel 7:408 van het Burgerlijk Wetboek van Nederland uitdrukkelijk uitgesloten van toepassing en is opzegging of tijdelijke wijziging niet mogelijk.
Als een student om welke reden dan ook zijn of haar inschrijving wil annuleren, gelden de volgende bepalingen:

  1. Annulering tot 45 dagen voor de startdatum:Indien u uw inschrijving annuleert tot 45 dagen voor de startdatum van de opleiding, bent u 50% van het totale collegegeld verschuldigd.
  2. Annulering binnen 14 dagen voor de startdatum:Indien u uw inschrijving annuleert binnen 14 dagen voor de startdatum van de opleiding, bent u 100% van het totale collegegeld verschuldigd.

16. Aanbetaling

  1. Nieuwe deelnemers aan een opleiding dienen bij de inschrijving € 200, – aanbetaling te doen.
  2. De aanbetaling wordt in geen geval terugbetaald. Dit bedrag wordt in rekening gebracht voor het adviesgesprek en de administratiekosten.

17.Annulering en terugbetaling

Indien de deelnemer binnen 14 dagen voor de startdatum van de opleiding annuleert heeft de deelnemer geen recht op restitutie van de aanbetaling. Indien de deelnemer om wat voor reden ook niet deelneemt aan de opleiding vindt geen restitutie plaats. Sayna skin and beauty Collegen is verplicht binnen twee weken het bedrag te restitueren waar de deelnemer recht op heeft.

Indien de deelnemer aan de opleiding bij inschrijving het volledige lesgeld heeft betaald en om wat voor reden dan ook niet deelneemt aan de opleiding vindt geen restitutie plaats maar wordt het volledige bedrag bewaard op het account van de student voor toekomstige cursussen of opleidingen.

Indien de cursus of opleiding van de zijde van de academie wordt gecanceld bijvoorbeeld i.v.m. ziekte van de cursusleider dan heeft de deelnemer de keuze het lesgeld gerestitueerd te krijgen dan wel op zijn account te sparen.

18.Bedenktermijn

De deelnemer heeft een bedenktermijn van tenminste 14 dagen. Deze bedenktermijn geldt ook indien de deelnemer de cursus boekt en het bedrijf of werkgever deze betaalt. Indien het bedrijf het contract sluit geldt geen bedenktijd.

19.Absentie

  1. Maximale afwezigheid: Studenten mogen maximaal 3 lessen afwezig zijn. Overschrijding van dit aantal kan leiden tot disciplinaire maatregelen.
  2. Melden van afwezigheid: Studenten zijn verplicht hun afwezigheid minimaal 2 dagen van tevoren door te geven. Bij het niet tijdig melden, kan een boete worden opgelegd.
  3. Praktijklessen en modellen: Voor praktijklessen waar een model bij betrokken is, is het essentieel dat afwezigheid vroegtijdig wordt gemeld. Indien dit niet gebeurt, kunnen er extra kosten in rekening worden gebracht voor de organisatie van het model.
  4. Gevolgen van herhaalde absentie: Bij herhaalde afwezigheid ligt de verantwoordelijkheid voor eventuele studievertraging en het mogelijk niet slagen voor interne en centrale examens volledig bij de student.
  5. Verantwoordelijkheid van de student: Het is de verantwoordelijkheid van de student om de gemiste lessen in te halen en op de hoogte te blijven van de behandelde leerstof tijdens hun afwezigheid.
  6. Speciale omstandigheden: In geval van ziekte of onvoorziene omstandigheden moet de student dit zo spoedig mogelijk melden aan het college, vergezeld van passende documentatie.

20.Klachten

Hebt u een klacht, dan kunt u een beroep doen op onze interne klachtenafhandeling. Als eerste gaat Sayna Skin&Beauty zelf de klacht proberen op te lossen.
Deze procedure verloopt als volgt:
Stuur een e-mail naar info@saynaskinandbeauty.nl met hierin de volgende informatie:
– Persoonlijke gegevens
– Naam, voornaam
– Telefoonnummer
– Naam van de cursus of opleiding/docent.
– Startdatum van de cursus of opleiding
– Omschrijving van de klacht

Uitgangspunt is dat de behandeling van de klacht binnen 14 werkdagen gemotiveerd en schriftelijk wordt afgewikkeld. Is er echter meer tijd nodig voor het onderzoeken van de klacht, dan word je hierover zo vroeg mogelijk, schriftelijk van op de hoogte gesteld, met vermelding van reden en de vermoedelijke termijn waarbinnen de klacht wel wordt afgerond.

Sayna skin and beauty College Opleidingen zal alle relevante informatie m.b.t. Klachten in haar klachtendossier voor een periode van twee jaar bewaren. De verantwoordelijke voor het afhandelen van de klachten is Dhr. Lou van Leeuwen

21.Vertrouwelijkheid

Klachten worden vertrouwelijk behandeld. Dit betekent dat de partijen alleen onderling informatie uitwisselen over de klacht, totdat de directie of de klachtencommissie een uitspraak heeft gedaan over de afhandeling van de klacht. Het is niet de bedoeling dat partijen voor die tijd informatie over de klacht naar buiten brengen, bijvoorbeeld via sociale media.

Subscribe to the updates!

Subscribe to the updates!